2014

2014 är snart över och för min del, så har det här året varit det bästa någonsin. Kärlek, naivitet, sorg, ilska, skratt, tårar, lycka, misslyckanden, allt. Det har hänt så mycket minnesvärt det här året, så här har ni mitt 2014 kära läsare. De minnesvärda stunderna från detta fantastiska år, året då vi gick vår egen väg, då vi dansade på betongen,  vi fick känna på hur det var då allting föll, då vi insåg att allting har ett slut men att allting blir bra. Att man inte ska ge någon tid till ånger för det blir bra vad som än kommer. 
 
 
 
 Någon gång i februari, tog jag det "stora" steget och färgade mitt hår för första gången. Gick från svart/brun till röd brun, sedan till brun/violett. Månaden innan så fyllde jag 18 år och tog körtkort. 
 
 
Båda dessa bilder är tagna kvällen då ja hade min krogdebut, någon gång i början på april tror jag att det var. Jag och min ängel Johanna på första bilden. Sen på den andra bilden är det Elias, en av mina allra bästa vänner i hela världen. Vi hade förkrök på O'learys, åkte till en fest och skulle sedan försöka ta oss därifrån till krogen. Blev en vinglig promenad med en massa skratt. Hade så extremt roligt den där kvällen/natten. 
 
 
Det här är ingen typisk "fitnessbild" #aldrigvila blabla ni fattar. Det här året har varit betydelsefullt för mig på många sätt, men i år var året då jag la mina tvångstankar och all ångest kring mat och vikt på hyllan. Jag hoppas att alla som lider av någon slags ätstörning får uppleva den stunden. Stunden då man inser själv att man äntligen är fri.
 
 
Ni som har följt min blogg ett tag vet att jag älskar Kristian Gidlund och hans böcker. Han har påverkat mig enormt mycket och format mitt sätt att se på livet. "Och jag hoppas att vi hade kunnat prata om ditt brustna hjärta. För ett sådant kommer du få. Det hör livet till. Men du, min underbara. Det går över. Även sänkta hjärtan läker."
 
Tack Kristian <3
 
 
 
 
 I och med att jag fick jobb på Best Western Mora Hotell så blev även jag och Caroline vänner. Något som jag är så enormt lycklig över, kan inte och vill inte tänka mig ett liv utan denna fantastiska människa. Min egna solstråle, jag tycker om henne så mycket.
 
 
Vad vore 2014 utan Thomas Stenström och Fulkultur? Under detta år så har jag hunnit med 2 konserter med Thomas och jag har blivit lika tagen varje gång. Forever Young och När Allting Faller har spelats flitigt under hösten, men Dansen Före Döden kommer alltid vara den bästa låten någonsin. Tack Thomas för alla vackra minnen som jag har fått skapa till tonerna av dina låtar. Du gjorde stunderna lite mer minnesvärda.
 
 
 
 
 
 Ahh, den här kvällen kommer man minnas ett bra tag framöver. Den 10:e oktober på Tyrol. Träffade Asking Asking Alexandria, såg dem spela, fick även se Crown The Empire och Secrets. Allt detta tillsammans med Johanna, tror att det var i grund och botten var metal/rock-musik som fick oss att bli vänner. Så att få uppleva detta med henne, det var något alldeles speciellt och jag kan inte tänka mig någon annan som jag hellre skulle vilja göra det med heller. Jag och Johanna har varit vänner i tre år nu, och jag kommer alltid stå fast vi det jag alltid har sagt till henne. Innan vi träffades så var det mesta jobbigt, mamma hade precis gått bort osv. Men när hon kom in i mitt liv, då blev allt så mycket lättare, jag hade någon att dela allt jobbigt och roligt med, någon som förstod på ett helt annat sätt och någon som var precis som mig. Precis som Vic Fuentes sjunger i min favoritlåt av Pierce The Veil, "Hold On Till' May". Den handlar om att hålla ut, för det blir alltid bättre. Och jag höll ut, och Johanna kom in i mitt liv och då blev det bättre. 
 
 
 
 Johanna min ängel, jag älskar dig så himla mycket. Ord kommer aldrig att räcka till, men jag hoppas att du någonstans innerst inne vet om det.
 
 
____________________________________________________________________________________________________
 
Så, det var mitt år i korta drag. Självklart så har det hänt en massa mer, en massa mer skit, en massa mer lyckliga stunder. Jag kommer att se tillbaka på 2014 med ett leende på läpparna, året då allting var vackert och åt helvete på samma gång. Imorgon mina vänner, då jublar och skålar vi för det gångna året och det kommande
 
 
 
 
 
Foton, Vardag | |
Upp