Emo tag

Meh, eftersom jag ändå ska passa på att bli fett bra på att blogga så kan jag köra den här listan bara för att. Den heter egentligen emotional question tag, men emo tag känns bättre. Av den lilla anledningen att jag varit emo since 1996. Let' do this.
 

​1. Vad gör dig riktigt glad? Alltså det finns mycket som gör mig glad. Min familj, mina vänner, att måla, gosa med djur (allra helst hundar), läsa, laga mat, baka. Det fins huur mycket som helst, skulle ändå beskriva mig som en glad människa with a hint of sassy/bitch. Meh, kan stå för det. Men den största glädjekällan jag har i mitt liv, det är Kevin. Denna fantastiska människa som bara behöver existera för att ge mig glädje som jag skulle kunna leva på livet ut. Han är fantastisk, det är allt jag kan säga.

2. Vad gör dig ledsen och arg? Alla orättvisor i världen, att flickor som är 12 år ska behöva giftas bort, att våldtäkter generaliseras, att vi håller på att upprepa historien med hjälp av alla rasistiska partier i länder runtom i världen och deras främlingfientliga politik, jag hoppas innerligt att jag inte kommer behöva få uppleva den dagen då ett främlingsfientligt parti styr Sverige. Just den här punkten kan jag skriva på i flera veckor känns det som, jag är en aggressiv liten varelse. Lol, som om inte halva Sverige redan visste om det...

3. Hur hanterar du sorg? Oj, svår fråga. De allra flesta av er vet redan att jag, trots min unga ålder, har gått igenom mycket. Och jag har fått uppleva sådant som de flesta inte får uppleva förrän de är 50-60 år. Men jag skulle ändå vilja påstå att jag lärt mig att hantera sorg på ett bra sätt. Jag har lärt mig att man måste prata och att det är okej att inte vara stark alla gånger, för ibland måste man få bryta ihop totalt och låta någon annan torka ens tårar, det är okej. 

4. Vad har skadat dig mest i livet? Det som skadat mig allra mest är mammas bortgång, på flera sätt, först och främst den olidliga smärtan att inte ha någon mamma, att få leva med den verkligheten varje dag gör fortfarande ont, trots att det gått 4 år. Men mammas bortgång satte igång ett jordskred inom mig och kort därefter vandrade jag nedför en mörk väg som ledde mig till platser av ångest, fötvivlan och ännu mer smärta. Ätstörningarna var ett faktum och det tog mig år att bli frisk. Det jobbigaste jag någonsin gjort, att förändra mitt tanke sätt kring, mat, min hälsa och mitt utseende. 

5. Vad i livet har gett dig mest glädje? Mina vänner, min familj, Kevin. Alla roliga saker jag gjort och fått uppleva, alla chanser jag tagit som lett till någonting bra, flytten till Örebro m.m. Det finns mycket.

6. Vilka känslor tänker du på när jag säger musik? Musik har alltid legat mig varmt om hjärtat, även om jag är tondöv och inte kan spela något instrument så betyder det väldigt mycket. Jag vet att många har svårt att förstå varför jag älskar metal. Men det talar till mig,det tröstar, det får mig att känna samhörighet, det för mig att känna mig förstådd, inte ensam. Det är så mycket mer än bara musik.

7. Känslig eller känslosam? Känslosam, definitivt känslosam. Har aldrig långt till tårar, är väldigt blödig av mig. Ge mig en valp och jag hade troligen bölat i minst 2 h, no joke. 

8. Hur ofta gråter du? Ofta.. Eller nej, kanske inte, men jag har lätt för att gråta. Kommer och går i perioder tror jag. 

9. Visar du mer än vad du känner, eller känner du mer än vad du visar? Inget av dem skulle jag säga, jag är en sån som alltid visar vad jag känner och har aldrig skämts för det heller, (varför man nu skulle göra det, men ni fattar). Man ska aldrig låta känslorna stanna i bröstet, man kommer ångra sig, en dag kan det vara försent.

10. Blir du lätt irriterad? Hahaha, oh ja, de som känner mig bra vet att det inte krävs mycket för att irritera mig och att jag är hemskt dålig på att dölja det.

Vardag | |
Upp