Ny vecka, ny termin

Hej på er! Tisdag idag vilket också innebär en ny termin för min del, Kriminologi 1 är nu avklarat med förutsättning att jag klarade den sista tentan som jag skrev i fredags, men jag har åtminstone klarat av spärren och det är ändå alltid något! Nu ska vi börja läsa Grundläggande straff- social- och förvaltningsrätt i en halv termin omfattande 15HP. De flesta säger att juridikkurserna är kul dock är jag lite skeptisk till det då jag redan har läst 30HP med ungefär samma innehåll. Meeen tror ändå att det kan bli helt okej, nu när jag ändå läser något som jag faktiskt är intresserad av så har man en helt annan motivation till att plugga. Den första terminen på Kriminologiprogrammet har varit jättekul och intressant men samtidigt krävande. Men för alla er som funderar på att söka in till hösten så kan jag VERKLIGEN rekommendera Kriminologiprogrammet här i Örebro!
 
Idag så har jag inte sysselsatt mig med mycket alls, bara tagit det lugnt hemma i lägenheten och så kommer nog resten av dagen också se ut. Imorgon väntar en föreläsning från 12.30 till 14 och efter det ska jag träffa några vänner och fika.
 
Hoppas ni får en fortsatt bra tisdag!
 
 
Vardag | |
Upp