The power of makeup

Ahhh I am so sorry, jag glömde att lägga upp det andra inlägget igår! Så vi får ta det nu helt enkelt. Godmorgon förresten hehe. Men som sagt, ni ser rubriken "The power of makeup". Ni som följer min blogg vet att smink i alla dess former är en av mina stora passioner här i livet. Och för mig, så handlar det inte om att äga mest eller köpa de allra dyraste produkterna för att skryta. För mig, är det allra bästa processen, att få se sig själv förvandlas framför spegeln, att skapa illusioner med färg. 
 
Jag har som alla andra, några saker i mitt ansikte som jag vill förändra. Jag vill att mina läppar ska vara större och slätare, att mina kindben ska vara mer tydliga precis som jag vill att mitt näsben ska vara tydligare. Att mina ögonbryn ska vara tjockare etc. Och för ärlighetens skull så kan jag erkänna att jag har faktiskt funderat på att någon gång i framtiden kanske fixa mina läppar. MEN, no need for it när det finns smink. För att få läpparna att se större ut, lipscrub, lip plumper, måla lite (med betoning på lite) utanför läpparnas linjer and you're good to go. Kindbenen och näsan är inget man behöver ta till kniven för att fixa, lite highlight och contouring så är det fixat på mindre än 5 min, snabbare och mycket mindre smärta än en operation. OBS! Vill bara påpeka innan jag fortsätter att babbla på att jag har absolut ingenting emot skönhetsoperationer, tvärtom. Jag tycker att det är helt fantastiskt att man kan modifiera sitt utseende om man inte är nöjd. 
 
Att kolla på makeup tutorials på Youtube är något jag gör dagligen och jag drömmer om att en dag få träffa alla jag ser upp till. Nikkietutorials, Jeffree Star, Amanda Ensing, Jackie Aina, Manny MUA, MIss Fame. Listan är lång. Jag tycker det är så coolt att något så tillsynes oviktigt har skapat något så stort som the beauty community. Skönhetsindustrin är enorm och den bara växer för varje dag som går.
 
Och de som säger att smink bidrar till falsk "marknadsföring" att det ser fejk ut, att människor sminkar sig för att de är osäkra blabla. Alltså plz, shut the fuck up. Vem bad ens om er åsikt? Om ni faktiskt är så ofattbart efterblivna att ni tror att människor föddes med eyeliner och blodröda läppar, well, the blame is on you boo. Smink är nödvändigtvis inte till för att se naturligt ut. (Alltså don't get me wrong, det går absolut att sminka sig naturligt, givetvis) Men jag, och många många andra är all about that pancake face, minst 10 lager, en eyeliner med en så skarp vinge att man skulle kunna använda den som mordvapen. En highlighter som skiner så att man ser skenet från yttre  rymden och lösögonfransar så att man kan flyga iväg från alla haters. What r u gonna do about it. Kalla det falsk marknadsförning och fejk, jag kallar det att framhäva mina bästa drag. Osäker, bitch HELL NO. Det krävs balls of steel för att rocka ett pancake face varje dag eftersom att man vet att det ALLTID kommer finnas några som kommer döma en, kanske fälla en dum kommentar etc. Hahah hit me with your best shot, my foundation and setting spray is bulletproof. 
 
Oavsett vad man har för ändamål med smink så är det ändå fantastiskt. Don't be a judgemental butthole, människor får göra vad de vill med sina kroppar. Oavsett om det gäller att göra en skönhetsoperation, tatuera sig över hela kroppen eller täcka ansiktet i 10 lager smink. Ingen tvingar er att göra exakt samma sak. Låt oss, låt oss göra vad vi vill och gå vår egen väg. Vi lever i en tid där allt är möjligt (till och med att en rasist kan bli president i ett av världens mäktigaste länder) so let's get lost in the world of makeup. 
 
 
 
 
MUA | |
Upp