Maybelline - Review

För ett par dagar sen så skrev jag i ett inlägg att jag hade köpt med mig hem lite nytt smink, bl.a. en ny foundation från Maybelline. Jag är superkinkig när det kommer till foundation, dels så har jag lite mer olijg hy, så jag vill gärna att min foundation ska motverka det. Sen vill jag ha matt hy, och när jag menar matt då menar jag porslins hy. Jag har testat väldigt många märken, alltfrån Smashbox till Revoln och Maybelline. Men den jag använt i kanske 2-3 år är Lóreal True Match foundation, den täcker bra och håller min hy matt, i kanske 7-8 h max, innan jag får lov att bättra på sminket igen. 
 
BUT LORD SWEET JESUS I HAVE SEEN THE LIGHT. Min nya foundation från Maybelline, det kan vara den bästa jag någonsin testat, alltså på riktigt. Jag har använt den i ett par dagar nu, under en vanlig skoldag så sitter den på perfekt hela dagen och jag behöve rinte göra några touch-ups. Har även testat den nu udner helgen då jag festat, både kvällarna när jag kommit hem har den fortfarande varit matt. Jag är riktigt imponerad och jag kommer definitivt köpa den fler gånger. Den täcker inte lika bra som min true match, men den går att bygga upp täckningen och tycker man om en naturlig look så rekommenderar jag den starkt. Det jag ändå är mest imponerad över (förutom att den håller sig matt hur länge som helst) är att den hamnar inte i de "små linjerna" man har, så som runt munnen och i pannan. 
 
I en flaska ryms det 30 ml och jag har färgen 120 Classic Ivory, köpte den på Kicks för 99 kr. 
 
 
 
 
Bilden på mig är helt oredigerad, så nej, det är faktiskt inte 10 olika filter som får min hy att se ut som den gör. I'm telling you guys, you need this foundation on your lives. 
 
 
 
 
Vardag | |
Upp