12

1. Tre guilty pleasures? - Haha oh lord svår fråga, men vårrullar definitivt, lyssna på Nicki Minaj när jag är på "jag-kommer-slå-första-personen-jag-möter-humör och att få ta på mig en riktigt skimmrande highlighter. Mår så bra då haha.

2. När grät du senast och varför? - Hmm, det var nog faktiskt den här veckan. Oftast när jag gråter så är det för att ångesten över skolan börjar ta över (vet att det låter tragiskt men ibland rinner det bara över, universitetet är mer än okej). Men sist jag grät var i tisdags, den 7:e var det 5 år sen mamma lämnade oss. Och jag saknar henne så mycket, nu när jag börjar bli äldre så får man nästan panik varje gång man tänker på att mamma inte kommer vara där vid de speciella tillfällena. Men jag vet ändå att hon alltid är med mig.

3. När kan du vara dig själv till 100 %? - När jag är med mina närmsta vänner, min familj och med Kevin. Att man kan vara sig själv med sin familj känns som en självklarhet för mig, men jag uppskattar så mycket att jag kan vara mig själv tillsammans med Kevin, det är så äkta. 

4. Tre saker du avskyr? Rasism, normaliseringen av våldtäktskulturen och djurplågeri. Vi kan sammanfatta det som att jag hatar världens alla orättvisor för att hålla det så kort som möjligt. Och utöver det så hatar jag bruna bönor, svensk rap och Adidas skor. IM SO SORRY men jag är en Converse and Vans kind of a girl. 

5. Hur är/var du i skolan? - Jag var och är fortfarande idag en jävla pluggis. Samtidigt som jag är den som sitter längst bak i föreläsningssalen och dömer de som säger något dumt. Oftast gör jag det i tystnad, men ibland kan man också höra en enorm suck följt av ett "for fuck sake". Beror på hur tolerant jag är just den dagen. 

6. Vad blir du stressad av? Skolan är självklart stressig, men det är oftast bara inför tentor och sen dagarna innan man ska få tillbaka ett resultat. Blir också väldigt stressad av att ha det stökigt runtom mig. 

7. Hur tror du att andra uppfattar dig? Oj, haha dags att skryta lite hör jag. Nej men jag tror ändå att folk ser mig som en trevlig och lättsam person. Jag är enkel att prata med och skämtar ofta. Sen beror det ju också på när och hur man träffat mig. Har man gjort mig irriterad eller arg uppfattas jag nog som en riktig jävla bitch. Men är oftast ett sweetheart (hoppas jag). 

8. Hur uppfattar du dig själv? - Om jag får säga det själv så har jag ändå en förbannat bra humor och jag är kul as fuck. Jag har nice hår och bra eyeliner haha. Nej men jag ser mig själv som en skön person with a sprinkle of sassy/bitch. 

9. En situation som du tycker är jobbig/pinsam? - När det blir sådär tyst och ingen har balls nog att säga något, hatar det. Men det jobbigaste är nog fan att vara i ett sällskap där några börjar bråka eller någo får skäll av en annan i sällskapet. Hahah WORST.

10. Tre otippade saker om dig själv? - Jag har läst alla pjäser av William Shakespeare, jag tillhörde det tredje bästa laget i Sverige i Juridik SM 2015, jag kan rappa/sjunga med i de flesta låtarna av Nicki Minaj och Iggy Azelea. 

11. När känner du dig som vackrast?När jag är fullt sminkad. När jag har en riktigt nice eyeliner, nice läppstift, bra lösögonfransar och en highlighter som man skulle kunna se från yttre rymden. Har absolut inget att göra med att jag är osäker utan smink osv, tycker bara att allt blir bättre med smink. 

12. Något du funderar mycket över?Jag funderar mycket över framtiden, vart jag ska jobba, hur kommer min karriär att bli? Sen funderar jag, eller ja, jag är i alla fall sugen på att ta en Master i kriminologi. Så jag har börjat kolla över mina alternativ och skolor utomlands. En dröm skulle vara att få ta en Master vid Cambridge University. Dock krävs ju de rätta betygen för det, men det är inte omöjligt. 

Vardag | |
Upp